سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشاندن نماند و از اسلام جز نام آن . در آن روزگار بناى مسجدهاى آنان از بنیان آبادان است و از رستگارى ویران . ساکنان و سازندگان آن مسجدها بدترین مردم زمینند ، فتنه از آنان خیزد و خطا به آنان درآویزد . آن که از فتنه به کنار ماند بدان بازش گردانند ، و آن که از آن پس افتد به سویش برانند . خداى تعالى فرماید : به خود سوگند ، بر آنان فتنه‏اى بگمارم که بردبار در آن سرگردان ماند و چنین کرده است ، و ما از خدا مى‏خواهیم از لغزش غفلت درگذرد . [نهج البلاغه]
روح متعالی ( جوان و دین)
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 2971
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
........... درباره خودم ...........
روح متعالی ( جوان و دین)
رامین مینایی

........... لوگوی خودم ...........
روح متعالی ( جوان و دین)
..... فهرست موضوعی یادداشت ها.....
خاطرات . سلام . لطایف .
............. بایگانی.............
آذر 1387

........... دوستان من ...........
انجمن دیابت استان قزوین
مطالب وعکس های عاشقانه
انتظار

............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • مادر واژه بی پایان

  • نویسنده : رامین مینایی:: 87/9/2:: 11:30 عصر

    قال رسول الله (ص) :  الجنه تحت اقدام الامهات     «میزان الاحکمه»

    به بهانه روز مقدس مادر

    نقش مادر در تربیت فرزند

    فرزند یا حاصل وجود مادر

    کلمه  ام  که در قرآن و روایات  به طور فراوان ذکر شده ، به معنای ریشه و سرچشمه است ، و به خاطر این که کودک حداقل  شش ماه و حداکثر نه ماه در رحم زن است ، و با تمام  قوا جسم و روح خود را از مایه های وجود زن میگیرد ، و به طور دائم از کارگاه جسم و اعصاب و جان زن تغذیه می کند ، از وجود او نسبت به کودک تعبیر  به ام شده است .

    در حقیقت مادر اصل ریشه و سرچشمه وجود کودک است و کودک ،انعکاسی از واقعیات جسمی و روحی مادر ، و میوه ای از آن شجره مبارکه است همه ما می دانیم که اقامت نطفه در صلب پدر ، بسیار اندک ، ولی در رحم مادر نزدیک به دویست و هفتاد روز مهمان است .

    روی این حساب تمام یا اغلب گیرندگی و اثر پذیری او از مادر است ، و به همین علت حسابی که اسلام برای مادر باز کرده برای غیر او باز نکرده است .

    آثار وجودی مادر از جسم و روان ، در وجود کودک ظهور می کند و طفل در اکثر اطوار و برنامه ها ی حیاتش خوداگاه ، یا ناخوداگاه بر طینت مادر می طند.

    دختر قبل از اینکه ازدواج کند باید توجه داشته باشدف یا به او توجه بدهند که مادر فرداست ، و مادر فردا باید از امروز در غذا در رفت آمد ها و معاشرت ، برخورد ، تربیت ، ادبی و ایمان دقت کند ،، تا موجد و مولد نسلی پاک و سالم و با ارزش و مودب به ادب باشد

    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ